Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Σ' αυτή τη γη είμαστε όλοι μετανάστες


Φεύγουν κυνηγημένοι. Αναζητούν ένα καλύτερο μέλλον. Ψάχνουν για γη, για ένα μέρος να τους χωρέσει, όχι για πατρίδα, θέλουν μονάχα να νιώσουν ότι ανήκουν σε μια κοινωνία. Εμείς από την πλευρά μας δε χρειάζεται να κάνουμε κάτι πέραν από το να συνεχίσουμε να ζούμε με περισσότερους γείτονες οι οποίοι μάλιστα αρκούνται σε μία απλή συμβίωση και πλέον αισθάνονται την αποδοχή μας μόνο και μόνο από τη στιγμή που δεν τους απορρίπτουμε. Δε φιλοξενούμε κανέναν, δεν είναι δική μας η γη, απλά συμβιώνουμε με ανθρώπους, που πρώτα απ' όλα είναι άνθρωποι, οι οποίοι ίσα ίσα που μας προτίμησαν για γείτονες και αυτό από μόνο του θα πρέπει να μας τιμάει. Αντ' αυτού υπάρχουν πολλοί ανθρώποι οι οποίοι είτε ατομικά είτε οργανωμένα δημιουργώντας επικίνδυνες ομάδες κατηγορούν τους μετανάστες για όλα τα προβλήματά μας, παραβλέποντας τις πραγματικές αιτίες. Τρανταχτό παράδειγμα οι ακροδεξιού χαρακτήρα συγκεντρώσεις στη γειτονιά του Αγίου Παντελεήμονα. Εκεί όπου γινόντουσαν μαζέματα με αφορμή και προβαλλόμενο πρόβλημα τον μεγάλο αριθμό μεταναστών που ζουν στη συγκεκριμένη περιοχή. Κατηγορούν τους μετανάστες ως το μείζον πρόβλημα υποβάθμισης της περιοχής χωρίς να αναρωτηθούν μήπως φταίει και η πολιτεία για την εν λόγω υποβάθμιση ή μάλλον χωρίς να θέλουν να αναρωτηθούν και να προβληματιστούν βρίσκοντας ως εύκολη λύση την εναντίωση στο ''εύκολο θύμα'' που σε αυτές τις περιπτώσεις είναι συνήθως οι μετανάστες. Το σκεπτικό των κατηγοριών έγγυται στην αίσθηση της ξενοφοβίας, της αυθόρμητης αυτοάμυνας και υπεράσπισης του χώρου τους και του αυθόρμητου πατριωτισμού που πηγάζουν από συντηρητικές και φασίζουσες αντιλήψεις που το μόνο που κάνουν είναι να γεννούν μίσος και τελικά να υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο της γειτονιάς τους και σαν μόνο στόχο δείχνουν να έχουν την ανάγκη να νιώσουν ισχυρότεροι απέναντι σε αυτούς που καταφεύγουν αλλού για μια καλύτερη ζωή και έχει επικρατήσει να θεωρούνται ως μία αδύναμη κοινωνική τάξη. Η κοινωνία θέλει να τους συντηρεί ως μία υποδιαίστερη κοινωνική τάξη γιατί φοβάται, φοβάται ότι δεν μπορεί να είναι ανθρώπινη και ζεστή απέναντι σε όλους παρά μόνο σε όσους διαλέγει πράγμα που την καθιστά αδύναμη. Βέβαια ως εξουσιάζουσα δύναμη έχει και αυτή τους μηχανισμούς της. Ο πιο εύχρηστος μηχανισμός της φαίνεται να είναι η βία είτε αυτή εκδηλώνεται έμμεσα μέσω των καθεστωτικών media που μας στοχεύουν καθημερινά το μυαλό και το παραβιάζουν με τρόπο ύπουλο, είτε με την ωμή βία που βιώνει καθημερινά πλέον ο απλός ενδιαφερόμενος για τα δρώμενα πολίτης με σημεία αναφοράς για τις μειωνότητες τις δύο δολοφονίες απέναντι σε μετανάστες στην Πέτρου Ράλλη όπου εξέδιδαν κάρτες για την παραμονή τους στη χώρα μας αλλά κάποιοι τους το απαγόρευσαν αφαιρώντας τους και το δικαίωμα στην ίδια τη ζωή. Στη μία περίπτωση μάλιστα τον ένα μετανάστη τον έριξαν σε ένα χαντάκι αφήνοντάς τον εκεί να ξεψυχίσει γεγονός που φανερώνει ξεκάθαρα και παραλληλίζει έμπρακτα τη στάση της κοινωνίας απέναντι στις μειωνότητες. Δικαιοσύνη δεν υπάρχει και φυσικά τα συμβάντα αυτά πέρασαν στα τυφλά χωρίς κανένας καθεστωτικός φορέας να επεκταθεί στο θέμα και σε κάποιους χώρους δεν υπήρξε καν αναφορά. Πολύς κόσμος λοιπόν επαναπαύεται στη στερεοτυπική αντίληψη της κατωτερότητας μειωνοτήτων απέναντι στον πολιτισμό μας με αποτέλεσμα όπως πολλοί ισχυρίζονται την γενικότερη υποβάθμιση του επιπέδου της χώρας παραμελώντας στο σημείο αυτό ακόμα και παράγοντες όπως η έλλειψη παιδείας. Γιατί αν υπήρχε παιδεία σε ευρύτερο επίπεδο στην κοινωνία ακόμα και οι χώροι κράτησης μεταναστών όπως αποκαλούνται, θα είχαν έναν ανθρώπινο χαρακτήρα και όχι απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής με την πλήρη κιόλας άγνοια των εκάστωτε φορέων.
Έτσι οι μετανάστες βιώνουν συνεχώς την απόρριψη από την κοινωνία, νιώθουν ξένοι σε ένα μέρος που κάποιοι έχουν οικειοποιηθεί ως δικό τους χωρίς καν να κοιτούν τη βελτιωσή ή τον καθαρισμό του από την απέραντη βρώμα που το καλύπτει καθώς η μόνη καθαρότητα που τους ενδιαφέρει είναι η καθαρότητα της φυλής, πράγμα ανούσιο. Πρέπει οι όροι διαβίωσης και οι ευκαιρίες που δίνονται στους μετανάστες να εξισωθούν με αυτές των ''ντόπιων''. Αυτοί που θέλουν να μας κάνουν να νιώθουμε ότι οι μετανάστες υποβαθμίζουν τη ζωή μας, τελικά προσπαθούν απλώς να υποβαθμίσουν τη νοημοσύνη μας.

3 σχόλια:

  1. patrida mou i gh!Eimaste oloi metanastes kai aristeroi!


    Simfono me ola auta pou les kai einai pera gia pera sosta kai ali8ina.Alla prokiptei kai ena problima.Prosopika 8eoro pos einai la8os na ensomato8ei opoiadipote "xeni"koinonika omada stin ka8ieromeni koinonia mias xoras px elladas.To 8ema einai akoma pio ba8u.
    a)t kanei olous autous tous metanastes na kinigisoun to oneiro i akoma kia gia tin asfaleia tis zois tous na egataleipsoun tin "Patrida"tous.Prosopika eimai tis ideas oti
    "geitona ex8ros mou einai to afediko sou"
    kai tin ipostirizo kiolas.Kata kapoio tropo ola auta einai sindroma aristerismou kai kataloipa.Enoodas oti stin ousia me to na tous ensomatoseis sta genikotera plaisia tis koinonias kai sta proka8orismena stereotipa apla epitigxaneis na megaloneis to sinolo ton an8ropon pou ginode meros tou sistimatos.I amerikaniki koinonia einai px ena xaraktiristiko paradeigma.Kata tis dekaties tou 50-60 dimiourgei8ike ena kinima aspron pou ipostirize kai epidioke tin ensomatosi ton mauron stin aspri eos tote amerikaniki koinonia.To monadiko pou kataferan itan na kanoun tous maurous idia skata me ta dika tous.Oi mauroi aporofisan ola ta stereotipa kai ensomato8ikan pliros.Kai simera to mono pou exei allaxei einai oti ekei pou ipirxe enas aspros ekmetaleutis tr iparxei kai enas mauros.Ekei pou ekimetaleuodousan tous asprous ergazomenous sta ergostasia kataferan tora na ekmetaleuode kai maurous ergazomenous.OI mauroi dextikan stignoteri akoma ekmetaleusi apo tous asprous.I mauri koinonia egine mia mikroggrafia tis dikis mas koinonias kai tora koubalaei ola auta ta bari stous omous tis.Apo tote pou arxise i ensomatosi ton mauron xekinise mia ekmetaleusi,ta ratsistika epeisodia eginan edonotera,i mauri anexartiti koinonia egine foreas akraion koinonika siberiforon,egine eisroi narkotikon,oplon,parais8isiogonon genika ousion,metrodas xiliades xamena paidia pou bre8ikan blegmena sta dixtia organoseon diakinisis oplon,narkotikon kai somatikon organon.I mauri mousiki dextike kai auti episis ensomatosei kai apo to jazz kai to hiphop simera exoume dimiourgisei ena eidos mousikis pou prow8ei tin bia,ta narkotika kai ta opla.I mousiki auti exei odigisei akoma kai aspra paidia na eblakoun me ta parapano.Oi original afrikanikes koinotites exasan tin dinami tous,ola ta xaraktiristika tous aloio8ikan kai kata basi afanistikan.Me to na to ensomatosoume maurous kataferame na tous apokopsoume apo tis rizes tous.Tous kaname san ta moutra mas.Tous dosame dromo diafigeis ston strato kanodas ton mixanismo apeileis tis pagosmias eirinis pio dinato.To idio sinebi se oles tis gonies tou planiti.O ka8enas prepei na zei opou 8elei.OLoi oi metanastes prepei na katalaboume oti i lisi mas den einai na figoume apo tin xora mas alla na ka8isoume ekei kai na to adimetopisoume.O ex8ros einai enas,einai o idios gia ka8e xora.exoume pagosmiopoihsei tosa tora einai ora na pagosmiopoihsoume tin adistasi.Ensomatono mia mikri xeni koinonika omadika simainei tin apodexomai me ola tis ta xaraktiristika kai den tis epibalo ta dika mou i8i kai e8ima ktl.

    Christos V

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. kai episis na sibliroso,oute oti i ensomatomeni pleon xenis koinoniki omada 9a aloiosei tin idi iparxousa px elliniki koinonia.Bebaia i mixi duo politismon borei na odigisei kai se kati to dimiourgiko.

    ΑπάντησηΔιαγραφή